Moja košarica

Moja košarica

0,00 €
Skupaj:
06
okt

Flaška Olympiaregion Seefeld Edition

22
sep

Zgodba o pluti

18
avg

Junaško po Flaško

05
jun

Flaška Emoto Peace Project

29
maj

Emoto Peace Project

21
mar

Greste na izlet?

06
feb

Flaška se bo ponovno predstavila na sejmu Biofach

03
feb

Flaška Zlati orel

09
nov

Nova Flaška 0,3l

19
okt

Spet prihaja tisti čas…

15
sep

Novo! Flaška Jeans

15
sep

Flaška na 20. Bolle teku okrog Blejskega jezera

19
avg

Ščetka Natural

21
jul

Kolekcija Posebna izdaja

16
maj

Flaška Vilinski simboli

22
mar

Spet nekaj novega... Flaška Kratek rokav

09
mar

Novi modeli Flašk! Flaška Soft

05
feb

Flaška ponovno na sejmu Biofach

05
nov

Obiščite ekipo Flaška na sejmu Narava zdravje

08
okt

Flaška Cork z logotipom vašega podjetja

25
sep

Obiskali smo steklarno Vetreria Etrusca

09
sep

Glasuj za naj fotko kuža!

24
avg

Doggy Flaška

18
avg

Flaška ponovno na prelomnici

24
jul

Shamballa ima svojo Flaško

13
apr

Spomladanska osvežitev Flaškine kolekcije

Flaška na sejmu Biofach

Pitje vode pozimi

Flaška kot poslovno darilo

Novo! Flaška I Feel Slovenia

Viktor Schauberger ICOST konferenca 2014

Glasovanje Nexty

Projekt Flaška Guardian se zaključuje

Reprogramiranje Flaške

Flaška v Kaliforniji

Flaškino darilo za 4. rojstni dan

30
sep

Spoznaj Flaško - risanka o Flaški

16
okt

Novo! Vrč Vodan

12
jul

Flaska Cork – ročno delo narave

18
nov

Flaška na sejmu Simei

09
nov

Domen Pavlič zopet med najboljšimi

22
avg

Za lažje slovo od poletja...

22
maj

Flaška Grip - oprijemljiva barvitost

07
maj

Posebna izdaja Flaška Zabi

29
mar

Flaška Organic sedi 81!

06
feb

Flaška Valentina – posebna izdaja

29
jan

Flaška in skeptiki (odziv na članek Flaška na Hrvaškem brez psevdoznanstvenih trditev)

10
apr

Posebna izdaja - Flaška Guardian

23
jan

Anton Komat, predavanje: Vzroki in posledice motilcev hormonskega ravnovesja

08
jan

Privatizacija vode se je že začela

Kaj se lahko naučimo od ZDA?

Objavljeno: 11.04.2011 Zadnja sprememba: 13.04.2011

''Voda je najboljša izbira za potešitev žeje. Odrecite se sladkanim osvežilnim napitkom* in bodite zmerni pri pitju mleka ter sadnih sokov.'' Tako so na spletni strani Fakultete za javno zdravstvo Harvard podnaslovili svoj obširen prispevek na temo glavnih vzrokov za vse večji problem debelosti in diabetesa v ZDA.

 

Ustanova, ki svoje poslanstvo vidi v izboljšanju zdravja prebivalstva s pomočjo učenja, raziskovanja in komunikacije, je med ključne povzročitelje debelosti in posledično diabetesa uvrstilo pitje osvežilnih pijač. Ena izmed raziskav, na katero se sklicujejo kaže, da ima povprečna ženska, ki zaužije vsaj eno osvežilno pijačo na dan, kar dvakrat večjo možnost za diabetes od ženske, ki osvežilnih napitkov ne pije. Pri tem je problematična predvsem količina sladkorja, ki ga vsebujejo tovrstne pijače. Če naštejemo nekaj najbolj poznanih:

 

  • Pločevinka Coca-Cole vsebuje 10 čajnih žličk oziroma 41 g sladkorja (146 kalorij)
  • Pločevinka Nestea ledenega čaja vsebuje 8  žličk oz. 35 g sladkorja (125 kalorij)
  • Enaka količina Red-Bulla vsebuje 10 žličk oziroma 40 g sladkorja (165 kalorij)

 

Absolutni zmagovalci tega 'tekmovanja' so različni 'sadni' sokovi in kavni napitki, ki na našem tržišču niso širše prisotni, vsebujejo pa vse do 15 čajnih žličk sladkorja. Poskusite si predstavljati, da bi naenkrat pojedli 10 ali celo 15 žličk sladkorja! In potem pomislite s kakšno lahkoto po drugi strani popijemo pločevinko kokakole ali kozarec močno sladkanega soka.

 

Kaj storiti? Problematika je še posebej v ZDA tako pereča, da so ustanovili poseben neodvisni Svet za področje napitkov, ki ga sestavlja šest znanstvenikov, vključno s predstavnikom harvardske šole dr. Walter C. Gilletom. Ti so razpoložljive napitke glede na vsebnost kalorij in sladkorja, prispevka energije, vsebnosti osnovnih hranil in splošnega prispevka k zdravju, razdelili v šest skupin. Seznam kategorij (po vrstnem redu priporočljivosti za uživanje):

 

  1. Voda
  2. Čaj in kava (brez oziroma z zmernim dodajanjem sladkorja, mleka, ipd.)
  3. Mleko z malo maščobe ali posneto mleko, sojini napitki
  4. Osvežilni napitki sladkani z umetnimi sladili
  5. Kalorični napitki z omejeno količino hranil
  6.  Visokokalorični osvežilni napitki

 

Čeprav so prispevek in raziskave na katerih temelji narejeni za ameriško tržišče, je ena stvar očitna. Voda je absolutno najprimernejša pijača in bi pri vsakem posamezniku morala predstavljati najmanj 50 % popite dnevne tekočine. Delež ostalih pijač je prikazan v sliki na dnu strani. Škodljivost oziroma koristnost napitkov kot so kava, čaj in mleko je odvisna predvsem od dodatkov in načina priprave, za različne osvežilne napitke pa je jasno, da so našemu zdravju škodljivi. Primerni so zgolj za občasno uživanje kot nekakšne vrste 'posladek', katerega negativne lastnosti naše telo v takem primeru lahko izniči. Vsekakor pa so osvežilni napitki neprimerni za redno uživanje oziroma kot način potešitve žeje.

 

* Kot osvežilni napitek smo prevedli izraz 'soft drink', ki zajema vse pijače z dodanim sladkorjem ali sladili, vključuje pa gazirane pijače, embalirane sadne sokove in limonade, sladkane napitke v prahu, kot tudi športne in energetske napitke.