Moja košarica

Moja košarica

0,00 €
Skupaj:
06
okt

Flaška Olympiaregion Seefeld Edition

22
sep

Zgodba o pluti

18
avg

Junaško po Flaško

05
jun

Flaška Emoto Peace Project

29
maj

Emoto Peace Project

21
mar

Greste na izlet?

06
feb

Flaška se bo ponovno predstavila na sejmu Biofach

03
feb

Flaška Zlati orel

09
nov

Nova Flaška 0,3l

19
okt

Spet prihaja tisti čas…

15
sep

Novo! Flaška Jeans

15
sep

Flaška na 20. Bolle teku okrog Blejskega jezera

19
avg

Ščetka Natural

21
jul

Kolekcija Posebna izdaja

16
maj

Flaška Vilinski simboli

22
mar

Spet nekaj novega... Flaška Kratek rokav

09
mar

Novi modeli Flašk! Flaška Soft

05
feb

Flaška ponovno na sejmu Biofach

05
nov

Obiščite ekipo Flaška na sejmu Narava zdravje

08
okt

Flaška Cork z logotipom vašega podjetja

25
sep

Obiskali smo steklarno Vetreria Etrusca

09
sep

Glasuj za naj fotko kuža!

24
avg

Doggy Flaška

18
avg

Flaška ponovno na prelomnici

24
jul

Shamballa ima svojo Flaško

13
apr

Spomladanska osvežitev Flaškine kolekcije

Flaška na sejmu Biofach

Pitje vode pozimi

Flaška kot poslovno darilo

Novo! Flaška I Feel Slovenia

Viktor Schauberger ICOST konferenca 2014

Glasovanje Nexty

Projekt Flaška Guardian se zaključuje

Reprogramiranje Flaške

Flaška v Kaliforniji

Flaškino darilo za 4. rojstni dan

30
sep

Spoznaj Flaško - risanka o Flaški

16
okt

Novo! Vrč Vodan

12
jul

Flaska Cork – ročno delo narave

18
nov

Flaška na sejmu Simei

09
nov

Domen Pavlič zopet med najboljšimi

22
avg

Za lažje slovo od poletja...

22
maj

Flaška Grip - oprijemljiva barvitost

07
maj

Posebna izdaja Flaška Zabi

29
mar

Flaška Organic sedi 81!

06
feb

Flaška Valentina – posebna izdaja

29
jan

Flaška in skeptiki (odziv na članek Flaška na Hrvaškem brez psevdoznanstvenih trditev)

10
apr

Posebna izdaja - Flaška Guardian

23
jan

Anton Komat, predavanje: Vzroki in posledice motilcev hormonskega ravnovesja

08
jan

Privatizacija vode se je že začela

Dehidracija kriva tudi za težke poškodbe pri športu in rekeaciji?!

Objavljeno: 26.01.2012

V nadaljevanju objavljamo osebno izkušnjo rekreativnega športnika Janija Mekinca s problematiko dehidracije pri športu. Očitno dehidracija povzroča še precej težje posledice kot krče in zmanjšano koncentracijo. Več spodaj*:

 

Z namenom, da komu preprečim podobno ali enako poškodbo, sem se odločil, da opišem svoje težave s poškodbo sprednje križne kolenske vezi ter potencialnem vzroku za poškodbo. Slednji je povezan z dehidracijo pri aktivni aerobni telesni vadbi. Pri svojih 42 letih sem aktivni rekreativni športnik in se ukvarjam z različnimi športi. Če poleti veliko tečem in kolesarim, potem pozimi kolo zamenjam za deskanje na snegu, tek pa popestrim z vzponi po zasneženih hribih in gričih. Dehidracija in poškodbe; vir: http://tptherapy.com

 

V decembru 2010 pa sem šel na eno najpriljubnejših rekreativnih točk v okolici Ljubljane, na Šmarno goro. Dan pred tem je zapadlo približno 25 cm snega in užitek v snežni idili je bil neizmeren. Ko sem se po več kot eni uri teka in hoje vrnil do vznožja, sem se želel na atletski stezi še »razteči«. Ne da bi narobe stopil ali da bi se zgodil zdrs, sem nenadoma začutil močno bolečino v levem kolenu. Zdravniški pregledi so ugotovili priščipnjen meniskus in strgano sprednjo križno vez. Seveda so sledili pregledi pri različnih specialistih in kasneje operacija ter dolgotrajna rehabilitacija.

 

Pri specialističnih pregledih sem zasledil zelo zanimivo mnenje o možnem oziroma potencialnem vzroku za poškodbo vezi. Specialist mi je namreč povedal že znano dejstvo, da je potrebno pri aktivnem aerobnem treningu še posebej paziti na primerno količino zaužite tekočine oziroma na pojav dehidracije. Pretirana dehidracija lahko po njegovem mnenju neposredno vpliva na prožnost tkiv, kar pomeni, da so vezi manj prožne in se potencialno lažje natrgajo ali strgajo. Ta pojav je še posebej izrazit po 40 letu starosti.

 

Ko sem analiziral trening na katerem sem se poškodoval, sem ugotovil, da v času treninga (cca. 1 h, 15 min) nisem zaužil nobene tekočine, saj je bilo hladno in posledično nisem niti čutil potrebe po tekočini. Podobno sem počel tudi na treningih squosha, kjer sem aktivno igral med 45 min in 1 uro ter prav tako nisem užival tekočine. Namreč osnovna poškodba kolenske vezi se mi je zgodila pri igranju squosha, ki sem ga čez celo leto igral enkrat do dvakrat na teden, zadnjih 10 let.

 

Poškodba pri igranju squosha se je prav tako zgodila čisto na koncu treninga. To me je takrat presenečalo, saj se je zgodila, ko je bilo telo že popolnoma ogreto. Sedaj me to nič več ne preseneča, telo je bilo res v obeh primerih popolnoma ogreto, vendar tudi popolnoma dehidrirano. Verjamem, da dehidracija ni bila edini razlog  za poškodbo, verjamem pa tudi, da je gotovo pripomogla k slabši raztegljivosti vezi, slednja pa je neposredno vplivala na nastanek poškodbe.

 

Jani Mekinc

 

*v prispevek nismo posegali ne vsebinsko ne slovnično in predstavlja osebno izkušnjo g. Mekinca. Ker je tema pomembna in neposredno povezana s pitjem vode bomo v bližnji prihodnosti objavili več podatkov in strokovnih raziskav na to temo.